PAT - Język Programowania dla dzieci

Język programowania PAT jest to prosty język programowania dla dzieci. Idealny język na sam początek przygody z programowaniem. Prosta składnia oraz proste polecenie czynią go niezwykle szybkim o nauczenia i łatwym do zrozumienia. Dodatkowym atutem jest tu także możliwość przesyłania rozwiązań do zadań w tymże języku na platformie POJS (https://pojs.ii.uni.wroc.pl). Istnieje także możliwość przetłumaczenia kodu na język C++ (Do pobrania tutaj [WYMAGA KONTA W SERWISIE POJS]).

Poniżej lista poleceń wraz z opisem:
  • czytaj x - wczytuje liczbe do komórki nr x. Np. czytaj 0 wczyta liczbę do komórki nr 0,
  • zaladuj x - kopiuję wartość komórki x do komórki 0. Np. zaladuj 1 skopiuję wartość komórki do komórki 0,
  • dodaj x - dodaje wartość komórki x do komórki 0 lub dodaje określoną wartość. Np. dodaj 1 doda wartość komórki 1 do komórki 0, a dodaj =1 doda 1 do wartości komórki 0,
  • odejmij x - odejmuje wartość komórki x od komórki 0 lub odejmuje określoną wartość. Np. odejmij 1 odejmie wartość komórki 1 od komórki 0, a odejmij =1 odejmie 1 do wartości komórki 0,
  • mnoz x - mnoży wartość komórek x i 0 lub mnoży razy określoną wartość. Np. mnoz 1 pomnoży wartości komórek 1 i 0, a mnoz =2 mnoży 2 razy wartość komórki 0,
  • dziel x - dzieli wartość komórki 0 przez wartość komórki x lub dzieli przez komórki x przez określoną wartość. Np. dziel 1 podzieli wartość komórki 0 przez wartość komórki 1, a dziel =2 dzieli wartość komórki 0 przez 2,
  • przekaz x - przekazuje komórce x wartość komórki 0. Np. przekaz 1 przekażę wartość komórki 0 komórce 1,
  • wypisz x - wypisuje wartość komórki x. Np. wypisz 0 wypisze wartość komórki 0,
  • idz tutaj - przenosi do miejsca z etykietą tutaj. Przykład:
    czytaj 0
    tu: mnoz 0
    idz tu
    KONIEC PRZYKŁADU,
    jezeli x tutaj - przenosi do miejsca z etykietą tutaj, jeżeli wartość komórki x jest większa od 0. Przykład:
    czytaj 0
    jezeli 0 tu
    mnoz =-1
    tu: wypisz 0
    KONIEC PRZYKŁADU,
    czy0 x tutaj - przenosi do miejsca z etykietą tutaj, jeżeli wartość komórki x równa się 0. Przykład:
    czytaj 0
    czy0 0 punkt
    wypisz 0
    stop
    punkt: wypisz 0
    KONIEC PRZYKŁADU,
  • potega x - podnosi wartość komórki 0 do potęgi x. Np. potega 2 podniesie wartość komórki 0 do potęgi drugiej,
  • pierw x - wyciąga pierwiastek z komórki x. Np. pierw 0 zmieni wartość komórki 0 na pierwiastek z wartości komórki 0,
  • stop - kończy wykonywanie programu.

  • Przykładowy program [SUMA DWÓCH LICZB]

    czytaj 0
    czytaj 1
    dodaj 1
    wypisz 0

    KONIEC
    Server Time: 2019-04-21 22:04:07 | POJS © Jakub Patałuch 2017-2018 | Version: 1.03